Er komt heel wat kijken bij de organisatie van jullie droomdag. Met een goed draaiboek bewaar je het overzicht tijdens de grote dag en weet iedereen wat zijn of haar taak is. Zo kunnen jullie optimaal genieten op de belangrijkste dag van jullie leven. Maar hoe maak je nou zo’n draaiboek? Om je op weg te helpen hebben we uitgezocht waar je op moet letten.
Het draaiboek vormt de basis van deze dag. Tot in detail staat hier beschreven wat het programma is. Jullie kunnen zelf een draaiboek maken of de hulp van een weddingplanner inschakelen. Hij of zij heeft veel ervaring met de organisatie van bruiloften en weet waar je op moet letten. Ga je toch zelf aan de slag? Dan is het belangrijk dat jullie tijdsafspraken maken met leveranciers.
Met wie moeten jullie een tijdsafspraak maken?
- De kapper
- De visagist
- De bloemist
- De bakker
- De cateraar
- Het entertainment
- Ceremoniemeester(s)
- Fotograaf
- Videograaf
- De locatie(s)
- Het vervoer
Ochtend
7:00 Tijd om op te staan! Zorg ervoor dat jullie op tijd opstaan. Zo zijn jullie minder gestrest en hebben jullie ruim de tijd om alles in goede banen te leiden.7:30 Klaarmaken van de bruid en bruidegom. De kapper en de visagist arriveren en nemen de tijd om de bruid en bruidegom klaar te maken voor de grote dag. Gemiddeld duurt het aankleden, haar en make-up ongeveer 2 uur.
9:30 Klaarmaken van de bruidsmeisjes. Gemiddeld duurt dit 30 minuten per bruidsmeisje.
10:30 De fotograaf en videograaf arriveren op de locatie. Het is tijd voor de familiefoto’s.
11:30 Eerste gedeelte van de fotoshoot.
Middag
12:30 Lunch met ouders en eventueel bijwerken van make-up van de bruid.13:30 Gasten arriveren op de trouwlocatie en het bruidspaar arriveert.
14:00 Ceremonie
14:45 Einde ceremonie, ontvangen felicitaties en het aansnijden van de bruidstaart.
15:15 Tweede deel van de fotoshoot.
16:00 Receptie
18:00 Hier is ruimte voor uitloop en gelegenheid tot opfrissen.
18:15 Aanvang diner, bij het diner moet je ook rekening houden met eventuele speeches. Neem hier ruim de tijd voor.
20:15 Einde diner
Avond
20:15 Uitloop diner en opfrissen20:45 Aankomst avondgasten
21:00 Feest
21:15 Eerste dans
01:00 Gooien boeket en vertrek bruidspaar